Handelsbetingelser


§ 1. Ansvar & dataansvar

SapexHosting tager daglige backups af kundeinformationer, udløbstider m.m. Det vil sige, at vi foretager ikke backups af kundens gameserver. Det er på eget ansvar, og vi råder til at man benytter sig af 2FA og ikke deler sine adgangskoder ud.

Ved oprettelse af subusers til gamepanelet, er det på eget ansvar. SapexHosting står alene, med ansvaret om at få leveret produktet til kunden.


§ 2. Datalagring

Alt data som benyttes til kundens gameserver, er beregnet og forbeholdt til det produkt. Vi tillader ikke, at kunden lagre ulovlige filer som f.eks. torrents, film, porno, stjålet indhold m.m.

I tilfælde af, at det sker henviser vi til § 8. Overtrædelse af betingelser.


§ 3. Fortrydelsesret & refundering

Fortrydelsesretten starter fra det øjeblik, at du opretter en ordre. Du har 14-dages returret, hvis produktet ikke er taget i brug inden. Det vil sige, at hvis du uploader filer eller ændre på noget under det specifikke produkt under gamepanelet.

Så er produktet taget i brug, og kunden giver os dermed samtykke til, at fortrydelsesretten bortfalder. Alle vores produkter er virtuelle, og leveres kort tid efter betaling.

Hvis vi anser produktet som ikke taget i brug, så vil du blive refunderet igennem vores betalingsgateway. Processen er automatisk og tager i de fleste tilfælde op til 10 bankdage. I andre tilfælde kan der gå op til 30 bankdage.


§ 4. Opsigelse

Du kan til enhver tid opsige dit produkt igennem vores kundepanel, ellers kan vi hjælpe dig hvis du opretter en supportsag.

Vælger du at opsige produktet/tjenesten fra dagsdato, så vil alt data blive slettet med det samme.

Har du valgt at opsagt produktet/tjenesten på udløbsdatoen, så vil den først blive slettet på udløbsdatoen.


§ 5. Opsætning & support

Hos SapexHosting tilbyder vi gratis opsætning af plugins til vores kunder, som har en server hos os. Vi hjælper gerne til med, at få sat det op, så det virker og konfigurere det til et vis omfang.

Vores support-team har mulighed for at hjælpe dig, men det kræver at du opretter en support-sag på dit specifikke produkt igennem vores kundepanel. Først når du har en aktiv support-sag, kan vores supportere tilgå din server.


§ 6. Betaling & levering

Alt betaling forgår igennem PayPal & QuickPay, som er vores betalingsgateways. Du vil som kunde modtage dit produkt, umiddelbart efter betalingen er gennemført.

Vær her opmærksom på at du typisk modtager dit produkt indenfor få minutter, og i værste tilfælde kan der gå op til 24 timer. Du kan selv vælge, at få dit produkt fornyet automatisk igennem vores kundepanel.

Hvis du ikke ønsker at få fornyet dit produkt automatisk, så bedes du fravælge det på vores kundeside eller oprette en support-sag. Alle priser er opgjort i DKK, og er per automatik, inklusiv moms.


§ 7. Abonnement & binding

For at tegne et abonnement hos SapexHosting skal du være fyldt 18 år, hvis det ikke er tilfældet kan du få dine forældre til det.

På SapexHostings produkter er der ingen bindingsperiode, vores fakturaer bliver udstedt et par dage før næste abonnementsperiode. Ved manglende betaling, vil produktet/tjenesten blive lukket 6 dage efter betalingsdatoen.

Hvis du har valgt automatisk betaling så vil produktet/tjenesten blive fornyet, og der vil automatisk blive trukket penge, for næste abonnementsperiode.

Har du gjort brug af en rabatkode, så henviser vi til § 9. Tilbud.


§ 8. Overtrædelse af betingelser

Vi forbeholder os retten til, at udelukke en kunde som har brudt vores retningslinjer. Det afhænger af hvilken retningslinje man har brudt, i visse tilfælde kan man risikere en advarsel som minimum.

Ser vi kundens brud på vores retningslinjer som alvor, lukker vi kundens produkt og udelukker dem fra SapexHosting.

Hvis kunden bryder vores retningslinjer, så bortfalder deres 14-dages fortrydelsesret, da vi anser det specifikke produktet er taget i brug. Vi henviser til § 3. Fortrydelsesret.

Ydermere ønsker vi at gøre kunden opmærksom på, at SapexHosting ensidigt kan ændre handelsbetingelserne uden varsel, og det er kundens eget ansvar at holde sig opdateret på handelsbetingelserne.


§ 9. Tilbud

Hvis du benytter dig af en rabatkode, så vil den have indflydelse på første måned af dit abonnement, medmindre der er angivet noget andet.

Det vil sige, at næste måned vil du blive opkrævet for normal pris på det valgte produkt.


§ 10. Vores anbefalinger

Vi har lavet nogen anbefalinger udfra vores Minecraft produkter. Du finder anbefalingerne ved, at holde musen over produktet. De er alle taget i betragtning af, at den specifikke Minecraft server er frisk installeret og opsat korrekt.

Plugins & mods har en del indflydelse på serverens performance, det er derfor vigtigt at du ved hvad du foretager dig. Du er mere end velkommen til, at åbne en supportsag hvis du har yderligere spørgsmål.


§ 11. Partnerprogram

SapexHosting's partnerprogram går ud på, at du tjener procenter af alle nye kunders ordre, som trykker på dit unikke link.

I øjeblikket er der 10% fortjeneste af alle betalinger der bliver foretaget af nye kunder. Vi forbeholder os retten til, at ændre i fortjenesten til enhver tid.

Alle udbetalinger er manuelle, og der er sat et minimums udbetalingsbeløb på 250 kr.

På nuværende tidspunkt kan alle og enhver indgå i vores partnerprogram. På et senere tidspunkt bliver partnerprogrammet indskrænket, og vi kan derfor til enhver tid opsige aktuelle partneraftaler.


§ 12. Minecraft EULA

Har du en Minecraft server hos SapexHosting, så accepterer du automatisk Minecraft's EULA. Du er derfor ansvarlig overfor de betingelser de har fastsat, og eventuelle ændringer. Du kan læse deres EULA her.


§ 13. Kontakt

Skulle det ske, at kunden har spørgsmål, klager eller kommentarer, er kunden til enhver tid velkommen til at kontakte SapexHosting. Du kan finde vores kontaktoplysninger her.


§ 14. Samarbejde & fusion

SapexHosting har til enhver tid retten til, at indgå samarbejde med andre virksomheder, eller fusionere med en anden virksomhed.

Hvis det er tilfældet, vil vores kunder blive orienteret i god tid.


§ 15. Klager

Har du en klage over et produkt eller en tjeneste, købt hos SapexHosting, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.